W ramach promocji i rozwijania
zainteresowań czytelniczych
p. B. Krajewska
wdrażała w I okresie w oddziale przedszkolnym
własną Innowację
Pedagogiczną „Książka uczy, bawi, wychowuje”
Głównym celem innowacji było:
wspomaganie wszechstronnego rozwoju dziecka poprzez
kontakt z literaturą. Systematyczne czytanie dzieciom
wybranych książeczek, bajek, wierszy pozwoliło dzieciom
łatwiej zrozumieć codzienne sprawy. Stopniowo dzieci
uczą się trudnej sztuki uważnego słuchania, a to
przekłada sięna większe skupienie w czasie zajęć. Dzieci
wzbogaciły słownictwo, chętniej się wypowiadają na różne
tematy, zadają dużo pytań, poszerzają i systematyzują
wiedzę ogólną. Niektóre dzieci podejmują pierwsze próby
samodzielnego czytania; inne chętniej poznają nowe
litery.
Mając na względzie bezpieczeństwo i zdrowie
każdego dziecka p. B. Krajewska wdrażała również własną
Innowację Pedagogiczną ”Żyję zdrowo. Jestem uważny i
bezpieczny”
Celem innowacji było nie tylko
dostarczenie wiedzy, ale kształtowanie umiejętności i
odpowiednich nawyków służących promowaniu zdrowego stylu
życia. W I okresie zakres omawianej tematyki dotyczył
następujących zagadnień: dbanie o higienę, czystość
osobistą, sprawność fizyczną, poznanie piramidy zdrowego
odżywiania; w tym kształtowanie odpowiednich nawyków
sięgania po zdrowe produkty, regularne spożywanie
posiłków, właściwe zachowanie przy stole. Równie ważne
były zagadnienia związane zbezpieczeństwem dziecka w domu, w ruchu ulicznym,
w kontaktach z nieznajomymi. Dzieci uczyły się
nawiązywania i utrzymywania kontaktów z rówieśnikami,
dorosłymi, osobami niepełnosprawnymi. Zdobywały wiedzę
na temat szkodliwości hałasu, stresu; uczyły się jak
walczyć z hałasem i stresem. Wzbogaciły wiedzę na temat
szkodliwości reklam, uzależnień od komputera i
telewizji. Poznawały ciekawe sposoby spędzania wolnego
czasu.
Dzieci przyswoiły ważne treści
między innymi poprzez: atrakcyjne zabawy, kolorowanki,
wykonywanie prac plastycznych Odpowiednio dobrane teksty
literackie, bajki terapeutyczne, filmy edukacyjne,
ćwiczenia praktyczne; w tym zabawy tematyczne,
organizowanie spontanicznej i zorganizowanej aktywności
ruchowej to wszystko wpłynęło na to, iż dzieci stopniowo
„krok po kroku” rozbudziły zainteresowania własnym
zdrowiem.
Mając na względzie właściwy,
harmonijny rozwój każdego dziecka będę kontynuowała
wdrażanie innowacji w II okresie.
B. Krajewska
HEJ KOLĘDA, KOLĘDA...
Z PAMIĘCIĄ SERCA DLA
BABCI
I DZIADKA
MIKOŁAJKI
NASZE
DINOZAURY
DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA
NASZE EKSPERYMENTY
„BARWIENIE LIŚCI KAPUSTY”
PODRÓŻ DO PACANOWA
KOLOROWELISTKI
SADZIMY DRZEWKAMY
PRZEDSZKOLAKI OBIECUJEMY,
ŻE O DRZEWA DBAĆ BĘDZIEMY!
OGÓLNOPOLSKI PROJEKT EDUKACYJNY
EKO LUDEK
NASZ KĄCIK PRZYRODNICZY
Ogólnopolski Projekt Edukacyjny„Idź ty lepiej Koziołeczku,
szukać swego
Pacanowa”
We wrześniu dzieci z oddziału przedszkolnego rozpoczęły
swoją przygodę z projektem. Poznały autorów książek o
Koziołku Matołku: Kornela Makuszyńskiego i Mariana
Walentynowicza oraz
postać Koziołka Matołka.
Głównym założeniem projektu „Idź ty lepiej Koziołeczku,
szukać swego Pacanowa” jest wprowadzenie dzieci w świat
literatury dziecięcej, promowanie czytelnictwa,
wychowanie do wartości, kształtowanie właściwych postaw
społecznych, poczucia przynależności narodowej,
wzbogacanie ogólnej wiedzy o świecie.
CZERWONE JABŁUSZKA
ZABAWY FIGURAMI
DZIEŃCHŁOPAKA
DZIEŃKROPKI
OGÓLNOPOLSKI DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA
Nasza grupa bierze
udział w Ogólnopolskim
Projekcie Edukacyjnym
"Idź
Ty lepiej, Koziołeczku,
szukać swego Pacanowa."
Ogólnopolski Projekt
Edukacyjny "EKO LUDEK"
Nasza placówka bierze
udział w Ogólnopolskim
Projekcie Edukacyjnym
"Eko Ludek". Projekt
jest zwróceniem uwagi na
potrzebę budowania
świadomości obowiązku
dbania o środowisko w
jakim żyjemy.
Kształtowanie właściwej
postawy należy rozpocząć
od najmłodszych lat,
bowiem świadomość
człowieka kształtuje się
przez całe życie. Jednak
jej podstawy każdy
zdobywa w dzieciństwie i
młodości, kiedy jest
wrażliwy na wszytko co
go otacza. Projekt
objęty został patronatem
medialnym miesięcznika
"Bliżej Przedszkola".